Dermatologie

Dermatologická (kožní) onemocnění jsou jedny z nejčastějších problémů malých zvířat, s nimiž přichází majitel navštívit veterináře.

V současnosti rozeznáváme několik stovek kožních onemocnění psů a koček. Často tyto nemoci mají podobný klinický obraz s velmi nepatrnými rozdíly. Jejich diagnostika není jednoduchá a léčba bývá dlouhodobá, což může být pro majitele velmi frustrující a z dlouhodobého hlediska i finančně nákladné.

Veterinární klinika a ordinace Praha 7 Pet care clinic umí řešit kožní problémy u psů, kožní onemocnění psů, kožní nemoci koček, kožní choroby psů, psí alergie, alergie u psa, zánět kůže u psa, psí nemoci kůže, alergie u psů, svrab u koček.

Diagnostika a léčba kožních onemocnění vyžaduje naprostou důvěru a spolupráci majitele a veterináře.

Zabýváme se diagnostikou a léčbou:

Diagnostické metody:

a) kožní seškrab – je základní diagnostický prostředek prováděný rutinně u každého svědivého onemocnění. Jeho pomocí lze odhalit řadu parazitárních onemocnění. K seškrabu se používá skalpelová čepelka, kterou získáme vzorek povrchové nebo hlubší vrstvy epidermis. Vzorek se vkládá do olejové vrstvy na sklíčko a prohlíží pod mikroskopem.

b) kožní otisk – tuto metodu používáme nejčastěji pro potvrzení bakteriální nebo kvasinkové infekce

c) tenkojehelná aspirační biospie – pomocí jehly lze odebírat vzorky z útvarů na kůži, slouží k diagnostice kožních nádorů

d) lepící páska – otištěním lepící pásky v srsti můžeme diagnostikovat kožní parazity dravčíky (cheyletie) nebo kvasinkové infekce

e) trichoskopie – metoda, která může diferencovat některá svědivá onemocnění, plísňové infekce, defekty pigmentace a díky ní lze posoudit růstovou fázi chlupu

f) mikrobiologická kultivace – využívá se u hlubokých zánětů kůže, píštělí, návratných infekcí

g) DTM a kultivace plísní – speciální půda, díky které můžeme identifikovat plísňového původce onemocnění. Pokud na půdě vyroste plíseň je nutná následná typizace původce v laboratoři, neboť na půdě může vyrůst i saprofytní (kontaminující) plíseň.

h) alergické testy – provádíme sérologické testy  na alergii

i) biopsie – provádíme odběr bioptických vzorků neoplasií, při podezření na autoimunitní onemocnění, keratinizační defekt a další

Dermatologická diagnostika vyžaduje velmi podrobnou anamnézu, klinickou prohlídku, odběr vzorků a následnou konzultaci. Prosíme vás, abyste se objednali předem.

Pokud jste již nějakou dobu léčeni, vezměte s sebou veškeré doklady týkající se předchozích vyšetření a medikace, včetně krmení a antiparazitik, která používáte.

FOTKY PŘED A PO - Petcareclinic naše ošetření veterina praha

Fotky PŘED A PO - Kožní vaskulitida - veterina praha Petcareclinic