Laboratoř

Laboratorní diagnostika je v mnoha ohledech klíčovým vyšetřením, díky němuž se můžeme posunout směrem k definitivní diagnóze onemocnění vašich miláčků.

Základní vyšetření moči – jedná se o první screeningový test pokud váš pes nebo kočka nadměrně pije a močí, trpí bolestivým močení, inkontinencí, pokud jste viděli krev v moči nebo se vám zdá, že močí často a malé množství.

Hematologické vyšetření  – vyšetření krevního obrazu je velmi důležité  v diagnostice infekčních, autoimunitních, nádorových, interních onemocnění. Provádí se předoperačně a používá se jako monitoring efektivnosti léčby.

Biochemické vyšetření – díky němu můžeme posuzovat funkci jednotlivých orgánových systémů, dále nám umožňuje nahlédnout do organismu při nespecifických příznacích onemocnění a nasměrovat nás k dalšímu vyšetření, případně léčbě. Jeho hodnota je nezastupitelná v monitoringu účinků některých léčiv na organismus a v předoperačním vyšetření pacientů středního a vyššího věku z hlediska volby bezpečné anestezie.

Základní biochemické vyšetření provádíme v laboratoři Synlab.

K pravidelným kontrolám hladiny glukózy v krvi u diabetických pacientů využíváme glukometr.

Sérologické vyšetření

Kočky

Provádíme vyšetření krve na FeLV (kočičí leukémii), FIV (kočičí imunodeficit) a srdeční červivost. Jedná se o kombinovaný snap test, díky kterému během 10 minut víme, zda se kočka se kočka setkala s některou z výše uvedených infekcí. Test je nutné provádět vždy před vakcinací proti FeLV a nebo při jakémkoli onemocnění, které se projevuje nespecificky, např. horečkou, nechutenstvím, chřadnutím,apod.

Cytologie

Jedná se o laboratorní metodu, při níž posuzujeme mikroskopicky buňky odebrané z patologického procesu na těle zvířete. Jde o otisky z povrchových ložisek (např. zánětlivá místa na kůži, stěry z uší, dutiny nostní, pochvy), aspiráty z novotvarů na kůži a v podkoží (nádorová onemocnění), z  orgánů (játra, mízní uzliny). Dále touto metodou můžeme posuzovat otiskové preparáty z již odebraných nádoroů nebo tělní tekutiny (kloubní tih, mozkomíšní mok.

Dermatologie

Kožní seškrab, otiskový preparát, trichoskopie a další metody jsou popsány v kapitole dermatologie.